Ustaz Azhar Idrus tiada tauliah ceramah, kuliah agama di Terengganu - JHEAT


 KUALA TERENGGANU: Hanya 30 individu dalam senarai boleh diberikan kebenaran khas oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT) untuk menyampaikan ceramah dan kuliah agama di masjid serta surau di negeri ini.

Kebenaran khas itu memerlukan memerlukan penganjur atau jawatankuasa masjid dan surau memohon kepada JHEAT sebelum program diadakan.

Pesuruhjaya JHEAT, M Rozi Bidin, berkata 1,313 individu lagi mempunyai tauliah untuk ceramah dan mengajar agama Islam, mengajar al-Quran, tauliah khas mengajar agama sahaja serta mengajar agama termasuk berkitab, ceramah umum dan pengajian al-Quran.

Mengikut pecahan, katanya, 35 individu diberi tauliah berceramah umum kategori agama, mengajar agama Islam kategori berkitab (773), kategori mengajar al-Quran (292), tauliah khas mengajar agama sahaja (100) dan tauliah mengajar agama Islam berkitab, ceramah umum dan al-Quran (83).

Sambung baca di : https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2023/03/1075888/ustaz-azhar-idrus-tiada-tauliah-ceramah-kuliah-agama-di-terengganu

Post a Comment

0 Comments